charlottevangeel.reismee.nl

Afrika!!!!

Liefste vriendjes en familie,

De eerste week zit er al op!! Het was een week vol verbazingen om het op zen zachtst uit te drukken! We worden hier heel goed verwend door het gastgezin met elke dag lekker eten en vers fruit! (Hmmmm die mango's) Toch een beetje opletten want denk dat ik al bijgekomen ben;-) op het project gaat het nog steeds moeizaam. Grotendeels door de taal maar ook omdat je helemaal geen middelen hebt nog niet eens een fatsoenlijke tafel om aan gaan te zitten. Heel confronterend ook om te zien hoe die kleutertjes naar het klasje komen met kapotte kleren, vuil, een kapot schriftje en 1 potloodje om te schrijven, dat ze zweepslagen krijgen telkens ze iets niet begrijpen...Ik hoop dat ik toch nog genoeg inspiratie heb om de komende 7 weken door te komen. Ook had ik niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om hier alleen naartoe te komen, ik kan me niet voorstellen dat ik helemaal niets van jullie zou horen die 2 maanden! Maar het is uiteraard niet allemaal kommer en kwel!:) zo hebben we gisteren een prachtige trektocht gemaakt naar de watervallen van mount Meru, het was een stevige beklimming en afdaling dat ons veel zweet en spierpijn gekost heeft maar het was het allemaal waard! Wat een prachtige tocht door grasvlaktes en jungle om uiteindelijk tussen de rotsen en planten een prachtige waterval te zien verschijnen! Jammer dat je het op foto niet zo kan overbrengen als in het echt...de geluiden van tropische vogels en apen deden ons wegdromen. Terug thuisgekomen een lekkere maaltijd gekregen, nog even geskyped met ma en pa, douche in en bed in! En we beginnen met goeie moed aan de 2de week!!!

Kwaheri,

Charlotte xxx

(Nog een paar fotos toegevoegd)

Reacties

Reacties

Lotte

Meisje, beter dat je wat verdikt als dat je te weinig te eten zou krijgen nie. Hou je goed en geniet nog van je negertjes en van de uitstapjes maar loop niet verloren in de broes zelle. Lieve groetjes van ons.Tante Nelly en Ome Mon.

Nancy peeters

Eerst week heelhuids doorgekomen....en wat verdikken is een teken dat je toch goed bent terecht gekomen, voor hetzelfde geld moest je elke dag je bananen gaan plukken om te overleven ????. Ik wacht altijd nieuwsgierig op je verslag en je foto's. Is altijd fijn om te lezen dat het goed met je gaat! De woning valt ook wel goed mee...had veel erger gekund. Nog veel plezier in de komende weken, het zijn er nog 7. Groetjes van ons allemaal en hou je goed ????

tante Lydia

Inderdaad Ge zijt al een week weg. Help daar maar zoveel je kan want voor dat ge het weet zijn die 2 md om. Probeer tussendoor ook maar wat te genieten. Want dit alles zal een ervaring zijn om nooit te vergeten.

neef 1

Goe bezig Charlotte. Ben echt trots op wat ge daar aan't doen zijt!!!
Die extra kilo's zijn nie erg, hebben die vrouwen dat daar niet allemaal? That's "the African style" waar ge zelf al eerder naar vernoemde! Zie gewoon da ge nog in de vlieger kunt om terug te komen...

(PS Al iets gevonden? :-) )

charlotte

Ja die extra kilo's werken we er achteraf wel terug af! Nog altij geen bananenbier gevonden maar ik geef nog nie op:D en merci allemaal voor de lieve woordjes! X

Uw make ;-)

Charlotte, m'n meisje ! 'k Was helemaal van m'n melk toen je vertrok. Ik wou achterna lopen en roepen "wacht, ik ga wel mee !" Na dat eerste skypke was ik al wat kalmer, t'is een grote geruststelling dat we je regelmatig zien en kunnen spreken en dat je daar zoveel beleeft en ervaringen op doet. Maar ik ben wel keifier dat je dit wil en durft te doen! Ik weet uit ervaring wat een deugd het doet om van thuis wat te horen en daarom zal ik nog wel eens wat posten. Moemoe krijgt uwen blog ook aan maar dan uitgeprint ;-), "tis precies of ik krijg een brief aan" zei ze. Vava vertel ik ook vanalles maar hij begrijpt het allemaal niet zo goed en is 't na een paar minuten alweer vergeten.
Het weer hier is helemaal omgeslagen, wind, regen en fris ! Met de poezen is ook alles in orde, Dottie groeit als kool en is nog altijd de grootste deugniet.

Nog herfstige groetjes van je ma ! XXXXXXXXXXXXXX

charlotte

Amai ma hedde gij da zelf getypt???;-) over mij moete u geen zorgen maken ze veu mij was het afscheid ook moeilijk ma das efkes deubijten he! Das wel tof da moemoe ook wa mee kan volgen!ja da vava het nie echt zou snappe da haddek wel gedacht maja dan kannem zen eige geen zorgen maken ok nie he:-) spijtig da het daar al zo'n slecht weer is hie word het warmer en warmer elke dag! Xxxxxxxxx

Kleine broer

Ge amuseert u precies =) Zie da ge levend terugkomt, he ;)

charlotte

Ochgot gij leeft ok nog bro!:D ja ze alles in orde hier! Deze avond ga ik mee os ma skypen helpt ze ma wa;) xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active