charlottevangeel.reismee.nl

Afrika!!!!

Hey iedereen, mambo??

Hier nog effe een verhaaltje op verzoek van onze pa;-). Vandaag zit ik al in de helft!! Het vliegt voorbij en toch voelt het alsof ik hier al een half jaar zit... de swahililes zit er ook op, Eunice was heel trots op ons en was heel blij met het geld uiteraard. Blij dat we haar een beetje hebben kunnen helpen. Gisteren zijn we dus naar het Masaidorp geweest zoals jullie al op de foto's al wel hebben gezien. We hebben onderweg een masaijongen opgepikt die opgegroeid was in zo'n dorp en ons wou voorstellen aan zijn familie, hijzelf is weggegaan om te gaan studeren en wil blijkbaar niet meer als Masai door het leven gaan, heel verstandig van hem. Het was een half uurtje rijden zei onze chauffeur. Na 2 uurs kwamen we aan.tijdsbesef hebben ze hier duidelijk ook niet. Onderweg veranderde het landschap volledig in dorre droge vlaktes met eenzame bomen en cactussen, beetje woestijnachtig, we hebben hier al zoveel verschillende begroeiingen en landschappen gezien, maar deze vond ik persoonlijk wel 1 van de mooiste ik voelde me voor het eerst ECHT in Afrika. Aangekomen bij de stam stelde de jongen ons voor aan zijn moeder. Heel lieve vrouw die ons direct een knuffel gaf. Ze stonk wel wat naar geit. Het hoofd van de stam zat alleen tegen een muurtje zijn dorp gade te slaan. We hebben hem een hand gegeven maar hij was nu niet bepaald heel vriendelijk. Elk van zijn 7 vrouwen heeft een apart hutje (door de vrouwen gebouwd) waar ze woont met haar kinderen, ze hebben wel allemaal dezelfde vader, in totaal heeft die man er 62 verwekt. I.p.v. eens aan een condoom te denken maar bon.we waren erg onder de indruk van hun manier van leven en beseften achteraf ook allemaal dat hun levensstijl wel heel erg dierlijk lijkt zonder enige vorm van beschaving. Water moeten ze erg ver weg uit een meer scheppen en is eigenlijk helemaal niet drinkbaar, electriciteit hebben ze al helemaal niet. 's avonds toen het donker werd toch even bij stilgestaan en even aan hen gedacht...we hebben ook onze bus vastgelegd om volgende week naar Tanga te reizen. een dikke 400 km dus een uurtje of 7 onderweg, gaat weer een hele belevenis worden maar ik moest en zou in de indische oceaan gezwommen hebben! Lotje en Annet wilden meteen heel graag mee en ik ben natuurlijk ook superblij dat ik dat niet allemaal alleen hoef te doen! Ondertussen is er nog een vrijwilliger bijgekomen, de nederlandse jongen Maurits en die hebben we maar gelijk meegevraagd als bodyguard!;-) hij was ook enthousiast dus heb ik meteen een tent bijgeboekt in het Peponi beach resort! (Zeker eens google-en) dus we kijken er erg naar uit!de andere omgeving en de heerlijke coctails op het strand zullen ons ook uiteraard deugddoen;-)verder weet ik niet direct meer wat te schrijven, ik ben niet zo'n schrijfster ik vertel liever, en ik moet trouwens ook nog iets te vertellen hebben als ik thuisben he!!;-) ahja mama maak maar een grote kom chocomousse want we missen een dessertje hier zooo hard maja je kan hier natuurlijk ook niks bewaren van melkproducten ofzo als de electriciteit zo dikwijls uitvalt. Maar goe. Mama ge weet het dus: zondag 1 november om 5 uur: frutten van de frituur, ne hoop curryworsten en een grote kom chocomousse! (Of kreem van den ijsberg is ok goe) en een paar goei Belgische pinten want van da bananenbier ben ik nog nie goe van precies! ik ga afsluiten want ik ben aan het ouwehoeren zoals mijn nederlandse vrienden zouden zeggen:-D als ik terug ben van de kust zal ik nog wel eens wat te vertellen hebben!

Heel veel liefs,

Charlotte

Reacties

Reacties

neef1

Dus ge hebt het gevonden...? :-)

Pa

Kila kitu ili ! ;-)

Ge gaat da jachtig leven van hier bij ons niet meer gewoon worden denk. Ben direct naar de website van het Peponi Beach resort gaan kijken, das psies dik in orde daar ;-). Ge kunt het maar gehad hebben !
Ik weet ni wat het is mo als ik al die foto's zie dan voel en ruik ik Afrika, straf hé. Zouden er dan toch nog verre herinneringen in mijne kop zitten ??
Ons ma is al fritten aan't voorbakken..... (graptje). Geniet maar met volle teugen !

charlotte

Wa wilt da zegge dieje eerste zin? Da hemme we pesies nie geleerd ofwel hemmek wee nie opgelet!;) ja da kan goe da ge nog herinneringen hebt heel diep in uwe kop:) mss als ge echt is na Afrika terugga da er dan wel meer herinneringen terugkomen!

Tinne en Wim

Hoi Charlotte,

Echt leuk om te lezen hoe je het stelt daar in het verre Afrika; veel onvergetelijke momenten, ervaringen en avonturen, super!!
Doe dat daar nog goed, geniet van deze unieke belevenis, wees voorzichtig en vele groetjes vanuit Geel xxxx

Nancy

Hey Charlotte, ik ben blij om weer iets te horen van jou. Het zal voor jou een hele aanpassing zijn als je terug in Belgie bent, het weer, het hectishe leven, de luxe, enz....????. Ik mis je nu wel want ben zelf terug parttime aant werken! Geniet van je verblijf met je vrienden in het resort....ziet er wel de moeite uit ????????. Nog hele vele groetjes van ons allemaal en tot de volgende ????

charlotte

Hoi Nancy! Blij om te horen dat je terug aan het werk bent! Hopelijk valt het een beetje mee?? Ik hoop inderdaad ook dat ik me terug ga kunnen aanpassen maar dat zal wel vanzelf komen denk ik:) veel groetjes!!

charlotte

Ik ben ook blij om van jullie allemaal iets te horen Tinne en Wim!:) hier verder alles oke hopelijk bij jullie ook!!:) xxx

Pa

Kila kitu ili--> hier is alles in orde, straf dak da nog weet hé ? Waar google al niet goed voor is ;-).

Taante Inneke

Gisteren eens gezellig gaan tafelen bij mijn oudste zusje.
Ze voor ons en Anneke met de Danny nog eens lekker Thais gekookt. OM JE VINGERS VAN AF TE LIKKEN! Je moeke kan er wat van!
Nog een week of 3 en ge zijt al weer thuis! De tijd gaat snel he! In den Bruul zullen ze content zijn Maar wij ook zolle!
Dikke Vlaamse bezen van Taante Inneke en Nonkel Bieke x

charlotte

Oooh spijtig dak er nie bij was!! Da geloof ik dat wee goe was! Gelle zult elle ook goe geamuseerd hebben. Ja het vliegt vooruit niet te doen!! Dikke kus xxx

Tante Ria

Dag Charlotteke! Ik lees uw reisverslagen heel regelmatig en ik vind het absoluut de moeite waard !Het zal daar in dat verre Afrika een belevenis zijn om nooit meer te vergeten. Meisje geniet nog van deze boeiende reis, en het gaat je goed in Tanzania! Veel groetjes van tante Ria en d'r ventje xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active