charlottevangeel.reismee.nl

Afrika!!!!

Lieve vriendjes en familie,

Week 3 zit er alweer op! Nog steeds sleur ik me elke dag door het project heen, proberen om ze iets bij te brengen. Donderdag ging ik naar het project maar het was blijkbaar een feestdag hier en er zaten maar een stuk of 5 kinderen in het klasje ipv 50. De teacher zei me meteen dat er een jongetje binnen zat die mijn hulp kon gebruiken(hij ging met zijn dikke kont buitenzitten) het kind van ongeveer 6 jaar oud kon geen letters schrijven of lezen, ik heb uit alle macht geprobeerd hem de A te laten schrijven maar het ging gewoon niet. Ik denk dat hij naar een speciale school zou moeten dat hij misschien wat autistisch is ofzo maar daar weet ik al helemaal niet wat mee aan te vangen ocharme, ben ik ook niet voor opgeleid en al zeker niet in een andere taal...toen ik met de kindjes buiten zat sprongen ze plots recht en verzamelde ze zich rond iets.ik ging kijken en sprong achteruit. WAT EEN SPIN!!! Ze maakte zelfs een vreselijk sissend geluid :-S ik dacht dat ik ging overgeven als ik een kindje zijn voet er zag op stampen en ze uit elkaar spatte! Vandaag had ik een afspraak in het salon hier voor de deur voor een voetbehandeling. Ik had voor 5 minuutjes terug propere voeten! Dat kan hier ook niet proper blijven met al dat stof natuurlijk maar wel heel leuk en goed gedaan voor amper 10 000 shilling!(ongeveer 5 euro) bij ons ben je voor zoiets 40euro kwijt ofzo. Nadien zijn we mee naar de kerk geweest met een familielid. Ze hebben ons al een paar keer uitgenodigd dus we moesten wel eens meegaan. Even saai als in België! Kreeg ik nog op mijn dak dat ik tuttefrut aan het kauwen was. Seg wist ik veel:-) het koor zong dan wel weer prachtig! ook de eerste keer ziek geweest van de zon vandaag dus namiddag effe een tukje gedaan en weer helemaal beter. Wat brandt die zon toch, nie normaal! Eunice zei dat ik binnenkort dezelfde kleur ga hebben als haar;-) Oma logeert momenteel ook bij ons omdat mama en papa naar een trouwfeest zijn bij lake Victoria. Ze is intussen 98 geworden maar het mens is er niet helemaal meer bij ze geeft ons wel 3 keer een hand op een half uur tijd. Gisterenavond zat ze te genieten bij ons in de zetel van een halve liter bier. Geweldig! Als ik in mijn short voorbij wandel zie ik haar denken, kind trek iets fatsoenlijks aan!! Voor de rest gaat hier gewoon alles zijn gangetje met of zonder water of electriciteit. Dus ik ga me snel wassen nu er nog eens water is want ik begin te stinken;-) tot hoors iedereen en slaap lekker...

Dikke kus

Charlotte

Reacties

Reacties

fevelien

Blij te horen dat het daar ook spinnenmaand is! :D
Gelukkig zien ze de spinnen daar even graag als hier.
En hoe ist daar mee de andere bevolking? Kunnen die een beetje lezen of schrijven?
Zitte der leuke jongens bij enzo? ;)
Tot int kort hè maatje!

charlotte

Hey Feevlientje!
Diegene die naar school geweest zijn kunnen redelijk lezen en schrijven maar de rest vrees ik van niet. Jij zou mss wel weten wat gedaan hebben met dat jongetje dat niet kon schrijven..soms vraag ik me af wat ik hier doe za:-) en leuke jongens nog niet echt tegengekomen. Ik vertrouw ze ook niet echt als ze zeggen dat ze verliefd zijn op mij is het enkel en alleen om mee naar België te kunnen komen.nee bedankt!:) hopelijk bij jullie ook alles in orde?? X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active